راهنمای ارائه ی یک دستورالعمل موفق

یک دستورالعمل خوب برای سفارش لوگو باید به گونه ای باشد که طراح را در مسیر درستی برای طراحی لوگوی کسب و کار شما قرار دهد. قبل از سفارش دادن شما باید اجزای کلیدی یک طراحی خلاقانه را یاد بگیرید. مثلاً یادگیری زبان طراحی برای توصیف خواسته هایتان برای شما مفید است. در پایان ، شما قادر به نوشتن سفارشی برای طراحی هستید که به شما قدرت این را می دهد که نشان مخصوصی برای شما طراحی کند.

دستورالعمل طراحی لوگو چیست؟

دستورالعمل طراحی لوگو تمام مستنداتی است که شامل اطلاعات لازم برای طراحی لوگوی شماست. معمولاً شامل طرح کلی ، استایل طراحی و زمان پروژه و بودجه است. هرگونه سوءتفاهم در این مورد می تواند باعث قطع شدن ارتباط بین شما و طراح شود؛ پس مطمئن شوید برای نوشتن هر مرحله آماده اید.

1) راجع به کسب و کار خود اطلاعات فراهم کنید

پرداختن به جنبه های بصری و گرافیکی لوگو آسان تر و جالب تر است، اما همیشه بهتر است با دلیل شروع کنیم. در این رابطه به سراغ اطلاعات لازم برای کسب و کار شما می رویم.در کنار همه این ها باید توجه کنیم که طراحان گرافیک ، کاربران ساده ی کامپیوتر نیستند ، آنها مردم ، محصولات و صنایع را می شناسند ، به اصول زیبایی شناسی تسلط دارند و قادر هستند جنبه های مختلف برای انتخاب این اصول را در نظر بگیرند.
محصولات ، مخاطبان مورد نظر و صنعت و پیشه خود را توصیف کنید:
طراحان به خوبی می دانند که کدام تکنیک طراحی برای تیپ های مختلف محصولات، مخاطبین و صنایع مناسب است. پس الان زمان مناسبی است که وارد جزئیات شویم. در رابطه با به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی مثل نوع و جنس محصولات ، مراحل تولید، شیوه زندگی مشتریان ، محصولات و صنایع رقیبی که دارید فکر کنید.
ارزش های برند خود را توصیف کنید
ارزش های مختلف در برندها به صورت استایل های مختلف در طراحی ها بیان می شود. توصیف ارزش های برند شما باعث می شود به طیف گوناگونی از سبک ها ی طراحی فکر کنیم. برای مثال مدرن یا کلاسیک ، فانتری یا پیچیده. طراحان این ارزش ها را در قالب المان های طراحی در می آورند. به تفاوت واضح بین یک لوگوی فانتزی و یک لوگوی پیچیده دقت کنید
در مورد اسم شرکت خود بگویید
معمولا این کار در حالی که بسیار پر اهمیت است نادیده گرفته می شود. مطمئن شوید که چگونه نام شرکت خود را ارائه می کنید. برای مثال حروف باید در چه حالتی قرار بگیرند؟ بین کدام کلمات باید فاصله باشد؟ آیا مهم است که همه چیز در یک خط باشد یا باید در چند خط باشد؟
اگر شرکت شما شعاری دارد آن را در لوگو فراموش نکنید
در برخی موارد شعار در طراحی جا دارد و قابل حذف از لوگو نیست. دقیق و کامل فکر کنید و تصمیم بگیرید که آیا در لوگوی خود شعار می خواهید یا خیر . اگر مطمئن نیستید می توانید به طراح خود اطلاع دهید که آن را قابل حذف طراحی کند. در نظر داشته باشید که این کار باعث ایجاد فایل های بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتری خواهد شد.

2) با سبک لوگوی دلخواه خود ارتباط بر قرار کنید.

بیان کنید که چه سبک لوگویی احتیاج دارید:
لوگوتایپ؟ نمادین؟ علائم اختصاری؟ مشخص بودن سبک دلخواه شما، زمان زیادی را برای خودتان و طراح در پروسه طراحی صرفه جویی می کند. اگر راجع به سبک مطمئن نیستید به طراحتان اعتماد کنید وانتخاب را به او واگذار کنید. طراح شما می تواند چند گزینه مختلف طراحی به شما ارائه کند.
سبک طراحی
چند مثال برای سبک طراحی لوگو : کلاسیک ، مینیمال ، مسطح و...
رنگ ها
طراحان خوب می دانند دقیقا چه رنگ هایی برای شرکت شما مناسب است. با توجه به آن چه گفته شد پیشنهاد رنگ در دستورالعمل های سفارش طراحی لوگو خوشایند است. پیشنهادات باید به طور کلی باشند مثلاً «آبی و مشکی» . برای پیشنهادات مورد نظر خود می توانید عکس هایی که شامل رنگ های دلخواه شما هستند به طراح نشان دهید.
الهام گرفتن (الگو برداری)
شما می توانید از چیزهای زیادی الهام بگیرید. این الگو برداری می تواند از اشیاء اطراف ، ترکیب های رنگی مختلف ، عکس های کاربردی لوگو یا چیز هایی که در ذهن دارید باشد. عکس هایی که شامل المان هایی از لوگو هایی که می پسندید ، یا حتی لوگویی که قبلاً وجود داشته و شما می خواهید آن را کامل تر کنید باشد.

3) زمانبندی و بودجه را مشخص کنید

پروسه طراحی فقط یک پروسه است. طراحی یک لوگوی عالی می تواند به طور غیر منتظره ای در چند ساعت رخ دهد. در حالی که شامل مقداری آزمون و خطا و تحقیق است. به همین دلیل دادن وقت بیشتر به طراح شانس دریافت یک طرح عالی را بیشتر می کند.
طراحان مایل به انجام کار های عجله ای نیستند ، پس سعی کنید به موقع برنامه ریزی کنید و پروسه طراحی را قبل از راه اندازی کسب و کار شروع کنید. به طراحان خود بازه زمانی کافی برای بازسازی بدهید. در بیشتر طراحی ها یک الی دوهفته طول می کشد که لوگو را دریافت کنید. اگر با یک آژانس کار میکنید ممکن است دو الی چهار هفته طول بکشد . در بهترین حالت 2 تا 4 هفته را در نظر بگیرید یا برای شرایط فوری بیشتر هزینه کنید.

بودجه
شاید درست نباشد که راجع به پول صحبت کنید ، اما اگر بودجه ای دارید که طبق همان باید خرج کنید حتما این کار لازم است . مطمئن شوید که طراح پروژه ای کار میکند یا ساعتی . اگر پروژه ای کار میکند بپرسید که چند نوع لوگو یا چند بار ویرایش برای شما ارائه می دهد. اگر ساعتی کار میکند بپرسید که حدوداً چند ساعت طول می کشد تا پروژه تمام شود. در بیشتر مواقع این جمله درست است: هرچقدر پول می دهی همان قدر آش می خوری!!

آیا برای انجام پروژه آماده اید؟

دستورالعمل بی نظیر ما برای سفارش لوگو به شما کمک خواهد کرد تا لوگویی که برای کسب و کار شما بی عیب و نقص است تهیه کنید.

امیدواریم این مقاله به اندازه کافی به شما کمک کرده باشد . اگر هنوز سوالی هست که نتوانسته اید پاسخ آن را بیابید با لوگومیکس تماس بگیرید . ما شما را راهنمایی خواهیم کرد.