کاربرد لوگو چیست؟

بسیار خوب! شما یک تجارت راه انداخته اید. نامش را انتخاب کرده اید و در حال اجرای ایده های خود هستید. پس از آن به سراغ طراحی لوگو رفته و اکنون صاحب یک لوگو مناسب برای کسب و کار خود هستید. تبریک می گویم! اینکه شما یک لوگوی خوب دارید یک نقطه ی عطف در مسیر تجارت شماست. اما پس از تمام این مراحل ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که خوب! حالا باید با این لوگو چه کار کنم؟ هرگز نترسید! لوگومیکس اینجاست تا شما را کمک کند تا این خلاء را پر کنید و بهترین بهره را از لوگوی خود ببرید. داشتن یک لوگوی مناسب عالی است اما کاری که شما با آن انجام می دهید تاثیر واقعی را بر کسب و کار شما می گذارد.

فایل های درست را از طراح تحویل بگیرد

بیایید در مورد آنچه که به معنای واقعی در اختیار داشتن یک لوگو را تعریف میکند صحبت کنیم .گاهی اوقات ممکن است طراح یک طرح فوق العاده برای شما طراحی کند ولی در نهایت تنها یک فایل jpeg در اختیارتان قرار دهد. این صحیح نیست. هنگامی که یک لوگو را طراحی کردید باید از طراح خود بخواهید که نسخه های مختلف و فرمت های مختلف لوگو را در اختیار شما بگذارد. اگر فرمت های مختلف را در اختیار نداشته باشید در استفاده درست از لوگو و اجرای پروژه هایی که در آن به لوگو احتیاج دارید به مشکل بر می خورید. به عنوان مثال ممکن است بخواهید برای شرکت خود مهر بسازید پس به فایل وکتور لوگو احتیاج دارید و یا در جایی دیگر برای طراحی قالب وب سایت به فرمت png لوگو احتیاج پیدا می کنید. گاهی مشاهده شده یک پروژه بزرگ فقط بخاطر اینکه فرمت مناسب لوگو در دسترس نیست چندیدن روز با تاخیر مواجه شود.
پس از طراح خود بخواهید که لوگو را در فرمت های زیر به شما ارائه کند:
فایل وکتور (معمولا با فرمت Ai (Adobe Illstrator) یا EPS ) در هر مود رنگی CMYK برای چاپ و RGB برای صفحه نمایش دستگاه های دیجیتال و فایل های پیکسلی با فرمت های Jpg و PNG
همچنین ممکن است در بعضی مواقع از نسخه بدون متن لوگو استفاده کنید پس نسخه بدون متن لوگو را هم از طراح بخواهید.
با بدست آوردن همه این فرمت ها شما در ادامه راه وقت و انرژی کمتری صرف تهیه فرمت های مورد نیاز می کنید و دردسر کمتری خواهید داشت. با داشتن این فرمت ها همیشه مطمئن خواهید بود که آنچه که دقیقا احتیاج دارید را در اختیار دارید.

با لوگوی خود چکار کنیم؟

اکنون که همه فرمت ها و قالب های مورد نیاز خود را بدست آورده اید ، اجازه دهید در مورد مکانهایی که می توانید از لوگوی جدید خود استفاده کنید ، صحبت کنیم. لوگو را به عنوان چهره تجارت خود در نظر بگیرید. این اولین چیزی است که شما می خواهید مخاطبان شما راجع به شما بدانند ، و می خواهید آنها بارها و بارها آن را ببینند تا اینکه لوگو مترادف با شما و محصولات یا خدمات شما باشد. یا به عبارتی دیگر: هرچه بیشتر از لوگوی خود استفاده کنید ، مخاطبان شما بیشتر نسبت به آن شناخت پیدا می کنند. حالا بیایید به مکانهایی بپردازیم که می خواهید حتما لوگوی خود را نشان دهید.

رسانه های دیجیتال

اولین مکانی که باید لوگوی خود را به نمایش بگذارید در فضای مجازی و دنیای دیجیتال است. بر اساس آمار های بدست آماده در سال 2018 بیش از 70 درصد مخاطبان در شبکه های اجتماعی و رسانه های دیجیتال با لوگو ها در تعامل بوده اند.
وب سایت : لوگوی خود را در ابتدای سایت خود قرار دهید تا اولین چیزی که مخاطبان با آن مواجه می شوند لوگو باشد. سعی کنید در طراحی سایت این نکته را به گونه ای رعایت کنید که مخاطبان وب سایت شما هرچی پایین تر می روند لوگوی شما آنها را دنبال کند و با آنها همراه باشد.
شبکه های اجتماعی: لوگوی شما باید در هریک از رسانه های اجتماعی خود را نشان دهد. امروزه مردم وقت بسیاری را در شبکه های اجتماعی می گذارنند. ( به طور متوسط کاربران روزانه بیش از 13 بار به شبکه های اجتماعی خود را چک می کنند.) همچنین باید در تمام پست هایی که در اینستاگرام ، فیسبوک و... قرار می دهید از لوگو استفاده کنید.
اپلیکیشن: اگر برای کسب و کار خود یک اپ ساخته اید از لوگو برای آیکون برنامه استفاده کنید. به این ترتیب مخاطبان شما هر بار که به تلفن همراه خود نگاه می کنند ، به معنای واقعی کلمه ، لوگوی شما را خواهند دید.

رسانه های چاپی

مطمئنا از لوگو در آیتم های چاپی برای تبلیغات استفاده خواهید کرد اما در چه جاهایی باید از آن استفاده کنید.
کارت ویزیت: کارت ویزیت معمولا اولین چیزی است که در قرار های تجاری بین شما و مشتریان مبادله می شود. اطمینان حاصل کنید که لوگوی خود را در کارت ویزیت قرار داده اید
اوراق اداری:از لوگو در طراحی اوراق اداری اعم از سربرگ ، پاکت نامه و.. استفاده کنید. این اوراق وسایل ارتباطی شما با سایر شرکت ها و ادارات و مشتریان می باشد پس بهتر است هر پیامی که از طرف شما ارسال می شود همراه لوگوی شما باشد.
پوستر: پوسترها از ابزار های ارتباطی خوبی هستند و احتمالا شما هم از آن استفاده خواهید کرد. مطمئن شوید آنچه که را که می خواهید با پوستر تبلیغ کنید شامل لوگو هم باشد.
بروشور: استفاده از بروشور ها راهی عالی در بازایابی و وسیله ای است که مخاطبان به کمک آن اطلاعات بیشتر درباره شرکت شما به دست می آورند. با قرار دادن یک لوگو در جلو و گوشه های هر صفحه ، آنها را با نماد تجاری خود نیز آشنا می کنید. هر آنچه چاپ کرده اید باید نشانگر شما باشد. آیتم های چاپی روشی است که برند شما را به معنای واقعی کلمه به دست مشتری ایده آل خود می برد. اطمینان حاصل کنید که لوگو به بهترین شکل نشان داده می شود.
پاکت و سایر اقلام تبلیغاتی : بدیهی است که این مورد برای همه کسب و کار ها صدق نمیکند اما چه کسی از اقلام رایگان بدش می آید؟ شما می توانید بسته به نوع کسب کار کار خود از کیسه های تبلیغاتی ، لیوان ، کیف ، تی شرت و... استفاده کنید. قرار دادن لوگو در هر کدام از این موارد می تواند یک وسیله برای شناساندن لوگو شما به مخاطبان باشد.
تابلو یا کاغذ دیواری : لوگو خود را به وسیله تابلو یا کاغذ دیواری روی دیوار محل کار خود نصب کنید.
بنر های استندی: این بنر ها برای جلب توجه مردم بسیار عالی هستد و استفاده از آن نتایج مثبتی را به دنبال خواهد داشت. از لوگوی خود در بنر های استندی استفاده کنید
کار با یک طراح حرفه ای برای بدست آوردن یک لوگو ایده آل مرحله اول است. اما برای به حداکثر رساندن تاثیر آن لوگو باید برنامه ریزی درست داشته باشید و این شما هستید که می توانید لوگو خود را روز به روز درخشان تر کنید.

امیدواریم این مقاله به اندازه کافی به شما کمک کرده باشد . اگر هنوز سوالی هست که نتوانسته اید پاسخ آن را بیابید با لوگومیکس تماس بگیرید . ما شما را راهنمایی خواهیم کرد.