لوگو چیست؟

در یک تعریف ساده لوگو ها نماد هایی ساخته شده از متن و تصاویر هستند که به ما در شناسایی برند های مورد علاقه مان کمک می کنند. اما لوگو ها می توانند تاثیری بیشتر از این هم داشته باشند. یک لوگوی خوب سنگ بنای برند شماست. به مشتریان شما کمک می کند تا شما را بشناسند ، با فعالیت شما آشنا شوند و بدانند که در چه سطحی هستید. بله این تصویر ساده و کوچک مسئولیت های بسیاری بر عهده دارد! باهم نگاهی می اندازیم به اینکه چگونه می توانیم بهترین استفاده را از لوگوی خود ببریم.

یک لوگو چه کار انجام می دهد؟

لوگو چیزی بیشتر از یک وسیله برای زیبایی ظاهری است. لوگو عملکرد های متنوعی دارد.

لوگو شما را در رقابت با سایر برند ها متمایز می کند

شاید اساسی ترین نقش یک لوگو در کسب و کار شما یک علامت منحصر به فرد است که شما را از کسب و کارهای دیگر متفاوت می کند. اگر کسب و کار شما در یک رقابت باشد ( که در 9/99 درصد مواقع هست) این مسئله بسیار حائز اهمیت خواهد بود. پیش از اینکه شما یک لوگو برای کسب و کارتان فراهم کنید، می خواهید تحقیق کنید که رقبای شما چگونه ظاهر می شود، بنابراین شما می توانید خودتان را تنظیم کنید. مشاهده کنید چگونه لوگوی کاکتوس دنتال با تلفیق مسواک در نماد منحصر به جغرافیای خود یعنی کاکتوس توانسته خود را در میان دریایی از لوگو های کلیشه ای صنعت دندانپزشکی متفاوت جلوه دهد. البته این نکته را نیز باید در نظر بگیرد شما نباید آنقدر غیر معمول باشید که مشتریان بالقوه نتوانند تصویر برند شما را درک کنند .

کلید شناسایی کسب و کار شما در یک لوگو

در کنار نشان گذاردن کسب و کار شما ، یک لوگوی خوب اطلاعات حیاتی در مورد کسب و کارتان به مشتریان می دهد:
مشتریان می توانند با صنعت شما ، خدماتی که ارائه می دهید ، بازار هدف و ارزش برند شما آشنا شوند. به طور مثال ، یک شرکت می تواند با قرار دادن تصاویر مدار در لوگوی خود نشان دهد که در زمینه نرم افزار مشغول به فعالیت است. یا می توانند با استفاده از یک رنگ خاص این مفهوم را به مخاطب برسانند که متعهد به استفاده از فناوری های پاک و سازگار با طبیعت هستند. یا با انتخاب فونت زیبا لوکس بودن محصولات خود را برجسته کنند. بررسی کنید که چگونه ویلد هرتز با قرار دادن یک قلب درون یک کتاب نشان داده که مجموعه آنها به طور ویژه به انتشار رمان های عاشقانه می پردازد.

یک لوگو به برند رسمیت می دهد

لوگوها یک اثر بصری را نیز به نمایش می گذارند که به مشتریان شما یادآوری می کند که بله... شما هم هستید! به عبارت دیگر، آرم ها می توانند ارتباطات تصویری قوی با یک کسب و کار ایجاد کنند. این پدیده به مشتریان کمک می کند نام تجاری شما را در ذهن داشته باشند. به لوگو های مانند نایکی یا مک دونالد فکر کنید ؛ آنها می توانند فورا با یا بدون نام برای هر کسی شاخته شوند. جای تعجب نیست که لوگوها قسمت مرکزی هویت یک برند هستند.

عناصر تشکیل دهنده لوگو چیست؟

خب حالا ما می دانیم که یک لوگو چه کارهایی انجام می دهد ، حالا بیایید ببینیم که یک لوگو از چه عناصر تشکیل می شود؟ خوشه های گندم ، دایره ، مدار های الکتریکی و... بله این ها در مواردی استفاده می شوند اما نه همیشه . در واقع هیچ پاسخ مشخصی وجود ندارد. در اینجا ما تنها می توانیم برخی از عناصر رایج در طراحی لوگو را نام ببریم. این عناصر در کنار هم انواع لوگو ها را می سازند.

تایپوگرافی

هر لوگو زمانی که شکل می گیرد، معمولا حاوی نوعی از عناصر تایپوگرافی است. تایپوگرافی می تواند ترکیب دو یا چند حرف ، حروف اختصاری و یا نام کامل برند باشد.

تصاویر

گاهی اوقات تایپوگرافی با تصویر یا نمادهای همراه است. اینها می توانند نماد های تصویری یا عناصر هندسی انتزاعی باشند. در موارد خاص ، لوگوها همچنین شامل عناصر تزئینی مانند خطوط کار شده و یا علائم بصری مانند ستاره های کوچک یا خطوط نقطه چین هستند که لزوما یک تصویر مشخص و مستقل ایجاد نمی کنند.

رنگ

رنگ فراتر از فرم است. آرم ها می توانند سیاه و سفید، تک رنگ یا رنگی باشند. لوگو های رنگی اغلب از پالتهای رنگی مشابه ، یعنی طیف رنگ های نزدیک به هم ، یا پالتهای رنگی مکمل، یعنی رنگ های دور و مخالف ، تشکیل می شوند.

زمینه

در بعضی موارد، لوگو نیز توسط زمینه ای که در آن استفاده می شود تعریف می شود. بنا بر این گفته باید به این نکته اهمیت داد که لوگو در کجا و چه زمانی مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا ما آرم ها را به صورت آنلاین، در کارت های ویزیت ، در مغازه ها ، تبلیغات و چاپ آن مورد استفاده قرار می دهیم. اما کسب و کار شما ممکن است نیازهای خاصی داشته باشد.

عناصر ثابت و پویا

در مسیر طراحی لوگو یک دو راهی مهم وجود دارد: تصمیم به ایجاد یک لوگوی ثابت که همه جا شکل اش ثابت است و دیگر لوگویی پویا که بسته به چارچوب زمینه ای که در آن قرار می گیرد تغییر میکند.

چه چیزی یک لوگو را خوب میکند؟

پاسخ: بی نهایت نکته ی مختلف. کافیست نگاهی به برخی از نمونه های موفق در دنیا بیاندازیم و در مورد آن دسته از عناصری که آنها برای موفقیت پیام خود استفاده کرده اند صحبت کنیم.

تفاوت بین لوگو و برند چیست ؟

یک سردرگمی رایج که ما می بینیم، درک تفاوت بین لوگو و برند است. به نظر پیچیده می رسد، اما تفاوت بسیار ساده است: برند شما مجموعه ای از درک مردم در مورد شرکت شما است. به عبارت دیگر، آن را می توان به عنوان مجموعه ای از تصاویر و رویداد هایی است که درباره شرکت شما که به مشتریان عرضه می شود و آنها با آن برخورد می کنند دانست . این تصویر را می توان توسط بسیاری از چیزها مانند تبلیغات چاپی شما، آگهی های تلویزیونی ، خدمات مشتریان ، والبته لوگوی شما باشد.
درست است که لوگوی شما بخشی از نام تجاری شما است (نه چیز خارج از آن). به عنوان مثال، در حالی که لوگوی اپل نمادین و بلافاصله قابل تشخیص است، اما این تنها چیزی نیست که هویت نام تجاری خود را با ظرافت بصری و دوستانه ایجاد می کند. این ویژگی ها از طریق گزینه های طراحی خود در تبلیغات بیلبورد، تبلیغات، طراحی وب و طرح فروشگاه سایت بیان می شوند و لوگو ارتباطات بصری با آن چیزها را حفظ می کند.

امیدواریم این مقاله به اندازه کافی به شما کمک کرده باشد . اگر هنوز سوالی هست که نتوانسته اید پاسخ آن را بیابید با لوگومیکس تماس بگیرید . ما شما را راهنمایی خواهیم کرد.