چرا لوگو مهم است؟

لوگو‌ها بار مسئولیت‌ سنگینی در قبال یک شرکت به دوش می‌کشند. لوگوها مشتریان جدید را اغوا می‌کنند، به مشتریان قدیمی قوت قلب می‌دهند، برند شما را ارائه می‌کنند، مشوق فروش هستند، بر هویت برند موثرند و امتیازات ارزشی را ارتقا می دهند. قبل از کالبدشکافی لوگو‌ها برای آشکار کردن نکات ریز آن‌ها باید با اهمیت و کارایی لوگو آشنا شوید.

لوگو چه تاثیری بر برند شما دارد؟

لوگوی شما مانند کلاه کسب و کار شماست و باید ظاهر خوبی داشته باشد. در ادامه وظایف اصلی لوگو آورده شده تا انتظارات خود از لوگو را بدانید.

برداشت‌های اولیه مشتریان جدید را بهبود می‌بخشد.

لوگوی شما اولین تاثیر را بر مشتریان خواهد گذاشت بنابراین باید بهترین باشد. اگر شرکتی در طراحی لوگوی خود کم‌کاری کند، دیگران فکر خواهند کرد که آن شرکت در بقیه‌ی کارها نیز کم‌کاری می‌کند. علاوه بر آن لوگوی شما می‌تواند تعدادی از سوالات اولیه افرادی که با لوگوی شما آشنا نیستند را پاسخ دهد. لوگو‌ها این قدرت را دارند تا در یک نگاه مطالبی را به فرد مقابل انتقال دهند، مانند این که کسب و کار شما چه خدماتی ارائه می‌دهد. همچنین لوگو‌ها به شرکت شما مشروعیت می‌بخشند. به خصوص در برندهای آنلاین که همیشه میزانی شک وجود دارد. مشتریان جدید بر اساس لوگوی یک شرکت سریعا درباره‌ی ان شرکت قضاوت می‌کنند. بنا براین یک لوگوی با کیفیت میانبری برای به دست آوردن اعتماد است.

شخصیت برند شما را انتقال می‌دهد.

بامزه، جدی، جوان پسند، با تجربه. این که چگونه برندی هستید تعیین می‌کند چه مشتریانی را جذب می‌کنید. قسمت سخت کار نمایش فعالانه شخصیت برند به جای تنها گفتن این که برند شما جوان پسند است، می‌باشد. نتیجه‌گیری‌های افراد کمتر درباره‌ی حرف‌های شما و بیشتر درباره‌ی نحوه‌ی ارائه خودتان است. این کار لوگوی شما را قادر می‌سازد تا شخصیت خود را به افراد درست ارائه دهید. استایل یک لوگو (کلمات رنگی، اشکال و حروف) می‌تواند تنها با نکات بصری شخصیت برند را انتقال دهد. طرح‌های مختلفی که می‌توانید انتخاب کنید بر تفسیر افراد از برند شما تاثیرگذار است. بنابراین طرح‌هایی را انتخاب کنید که هماهنگ با اهداف تجاری شماست. علاوه بر آن شخصیت درست برند می‌تواند بیش از صفحه‌ای از نتایج مشتریان را تحت‌تاثیر قرار دهد. می‌توانید جداول و نمودارهای متعددی دال بر این که شرکتتان چقدر عالی است پشت سر هم بچینید اما یک ارتباط احساسی نیز می‌تواند در کسری از آن زمان به آن یا بیشتر دست یابد. بازاریابی احساسی یکی از موثرترین راه های تولید کسب و کار است و لوگوی شما مهم‌ترین نقش را دارد.

شناسایی برند را ارتقا می‌دهد و وفاداری به برند را تشویق می کند.

آخرین اما نه کمترین کارایی لوگو‌ها:

شناسایی برند. لوگو ستون نشان تجاری شماست، عامل ثابتی که همه‌ی محصولات، فروشگاه‌ها، وبسایت‌ها، حساب‌های شبکه‌های مجازی، تبلیغات و هر جای دیگری که برندتان خود را نشان می‌دهد را متحد می‌کند. هربار که کسی لوگوی شما را می‌بیند مغز آن‌ها همه‌ی داده‌های مربوط به برند شما را به یاد می‌آورد. که شامل تجارب قبلی از محصولات شما می‌شود (خوب یا بد)، صحبت‌های دوستان، تبلیغات و غیره. این تجارب را به یکدیگر ارتباط دهید و اطمینان کسب کنید که مثبت هستند. با این‌ کار یک موتور همیشگی شناسایی برند می‌سازید. هر چه تعداد دفعاتی که افراد برند شما را می‌بینند بیشتر باشد این ارتباطات قوی‌تر می‌شود. همچنین لوگو‌ها به شما کمک شایانی در برجسته شدن در بیش از یک روش می‌کنند. اولا لوگوی شما شخصیت متفاوتی از رقیبان شما ارائه می‌دهد که باعث می شود افراد در ابتدا به دنبال محصولات شما روی قفسه‌ها باشند. دوما از لحاظ عملی، مشتریان وفادار با دیدن لوگوی شما به یاد شما خواهند افتاد و برخواهند گشت. قدرت لوگو را دست کم نگیرید. بسته به نیازهای شرکت‌تان برخی از این فواید مهمتر از دیگر فواید هستند. شرکت‌های جدید بر معرفی و توضیح کسب و کار خود به مشتریان جدید تمرکز خواهند کرد. شرکت‌های قدیمی‌تر بر جداکردن خود از رقبا تمرکز می‌کنند. این به معنای نادیده‌گرفتن برخی فواید برای تمرکز بر روی اهداف خاص نیست. لوگوی شما باید بتواند تعداد حداکثری از وظایف بالا را انجام دهد. با این وجود، برخی تصمیمات طراحی مثل انتخاب رنگ شما را مجبور خواهند کرد برخی اهداف را بر دیگر اهداف الویت ببخشید. بهتر است قبل از شروع الویت‌هایتان را مشخص کنید.

امیدواریم این مقاله به اندازه کافی به شما کمک کرده باشد . اگر هنوز سوالی هست که نتوانسته اید پاسخ آن را بیابید با لوگومیکس تماس بگیرید . ما شما را راهنمایی خواهیم کرد.